برف ایران آمریکا عربستان تروریست ها

برف: ایران آمریکا عربستان تروریست ها رکس تیلرسون وزیر خارجه عربستان اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی عالی ترین پاسخ به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است / نهاوندیان

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: عالی ترین پاسخ جهت ترساندن کشور به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است.

عالی ترین پاسخ به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است / نهاوندیان

نهاوندیان: عالی ترین پاسخ به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است

عبارات مهم : سیاست

معاون اقتصادی مدیر جمهور گفت: عالی ترین پاسخ جهت ترساندن کشور به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است.

به گزارش تسنیم، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی مدیر جمهور شامگاه یکشنبه(14مرداد) در ادامه برنامه های سفر به اهواز، در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش شخصی که با حضور فعالان اقتصادی بخش شخصی و جمعی از مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد، گفت: در سیاست های ارزی کشور اولویت اول، قطعا تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو است.

عالی ترین پاسخ به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است / نهاوندیان

وی با اشاره به اینکه این مسئله فصل یکسان سیاست های ارزی اعلامی دولت در فروردین ماه و نیز سیاست های ارزی جدیدی است که اخیرا بررسی و تصویب شده است و از سوی مدیر کل بانک مرکزی اعلام خواهد شد، افزود: تامین ارز کامل و به موقع کالاهای اساسی و دارو فصل یکسان این سیاستها و قسمتی است که به هیچ وجه جای نگرانی راجع به آن وجود ندارد.

معاون اقتصادی مدیر جمهور با بیان اینکه خوشبختانه اوضاع منابع ارزی کشور هم در سال گذشته و هم در 4 ماهه ابتدای امسال بسیار بهتر و زیاد از مصارف ارزی کشور بوده و هست، اظهار داشت: بعضی التهاباتی که در ایام اخیر در بازار ارز کشور ایجاد شد، نه از بابت مصارف ارزی بخش تولید یا نیازهای مصرفی مردم، بلکه ناشی از تقاضاهای غیرتجاری بود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: عالی ترین پاسخ جهت ترساندن کشور به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است.

نهاوندیان ادامه داد: متاسفانه در بازار ارز شرایطی پیش آمده بود که تقاضاهایی جهت مصارف اقتصاد غیرمولد و خروج سرمایه ایجاد شده است بود و طبعا در شرایطی که اقتصاد کشور باید خودش را آماده مقابله با بعضی از تهدیدهایی که مطرح شده است کند، نباید اجازه داد منابع ذی قیمت ارزی صرف مصارفی شود که جهت کشور فایده ای ندارد.

وی تصریح کرد: علت تصمیمات ارزی دولت در ابتدای امسال و تصمیماتی که امشب اعلام خواهد شد، همین بود. تصمیمات تازه به خاص قسمتی از تصمیمات ابتدای سال را که به طور کامل اجرا نشده بود، تقویت می کند و در جریان اجرای آن بازار ثانویه ارز تقویت شده است و همه صادرکنندگان می توانند با همه واردگنندگان در این بازار، عرضه و تقاضایشان را رو در رو ارائه کرده و قیمت متعادلی جهت ارز حاصل کنند.

در سیاست های تازه تقویت بازار ثانویه و تامین ارز جهت مصارف معقول و منطقی در نظر گرفته شده

معاون اقتصادی مدیر جمهور خاطرنشان کرد: در سیاست های تازه تقویت بازار ثانویه و تامین ارز جهت مصارف معقول و منطقی در نظر گرفته شده است هست. بعضی نگرانی های مطرح شده است راجع به رابطه این سیاست ها با تراز ارزی کشور به هیچ وجه مبنای واقعی ندارد.

عالی ترین پاسخ به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است / نهاوندیان

نهاوندیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش شخصی ظرفیت بسیار ارزشمندی در اقتصاد کشور ایجاد کرده هست، گفت: امروزه، معمولا اقتصاددانان و زیاد از آ ن ها صاحب نظران علوم مدیریت، علوم سیاسی و علوم ارتباطات بسیار زیاد از گذشته روی نهادهای اجتماعی که بتوانند از پیوند اجتماعی حراست کنند، تاکید می کنند.

وی اضافه کرد: نهادی که در اقتصاد تسهیل کننده باشد، خیلی اثرگذارتر از یک فعال اقتصادی است که با انگیزه کسب درآمد وارد صحنه اقتصاد شود. چنین نهادهایی اولا جریان اطلاعات را و ثانیا فرآیند تصمیم گیری را ایجاد کرده و براق می کنند و از آن مهم تر فرآیند بازخورد دادن جهت اصلاح تصمیمات را ایجاد می کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: عالی ترین پاسخ جهت ترساندن کشور به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است.

معاون اقتصادی مدیر جمهور با اشاره به اینکه در گذشته به چنین نهادهایی کم توجهی می شد و اقتصاد یا با نگاه به اقتصاد خرد تحلیل می شد و یا با نگاه به اقتصاد کلان و نهادهایی که بین اقتصاد خرد و کلان ارتباط ایجاد می کردند، با وجود اهمیت فراوان مورد توجه نبودند، اظهار داشت: به هیچ وجه به شورای گفتگوی دولت و بخش شخصی به مثابه شوراها و جلسات اقتصادی دیگر نگاه نکنید.

این شورا یک ظرفیت نهادی در اقتصاد کشور عزیزمان ایران است که می تواند در بسیاری تصمیمات موثر باشد

عالی ترین پاسخ به تحریم، استمرار حرکت رو به رشد اقتصادی است / نهاوندیان

نهاوندیان ادامه داد: این شورا یک ظرفیت نهادی در اقتصاد کشور عزیزمان ایران است که می تواند در بسیاری تصمیمات موثر باشد. اینجا جایی است که باید بازخورد سیاست های اقتصادی به سیاست گذار داده شود و جایی است که فعال اقتصادی می تواند مستقیما از سیاست گذار اصل نیتی را که از یک تصمیم داشته اخذ کند و بعد بگوید نیت شما چیز دیگری بوده، ولی الان این تصمیم در عمل دارد به گونه دیگری اجرا می شود.

وی تصریح کرد: به باور بنده این از افتخارات بخش شخصی است که توانست به این شورا در ساختار تقنین کشور جایگاه قانونی بدهد. ولی صرف اینکه قانونی تصویب شد، کفایت نمی کند. اینکه کارنامه و نتیجه عمل نهادی، مقوم خود آن نهاد باشد و این نهاد را حراست کند و نگذارد به فراموشی سپرده شده است یا به بی عملی دچار شود، خیلی مهم است.

معاون اقتصادی مدیر جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش شخصی در سطح ملی و در استان ها تشکیل شده است و در حل مسال استانی و پیشنهاد جهت حل پرسشها ملی نقش ایفا می کند.

نهاوندیان گفت: خوزستان جایگاه بی بدیلی در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حماسه سازی در کشور دارد. توقع دارم شورای گفتگوی دولت و بخش شخصی استان نیز نقش پیش موزیک و مبتکر در کشور ایفا کند.

وی اظهار داشت: حرکتی که با تشکیل شوراهای گفتگوی دولت و بخش شخصی شروع شده، باید علاوه بر حل پرسشها اقتصادی استانها و کشور، به تقویت جایگاه خود این نهاد نیز بیانجامد. این نهاد باید به جایی برسد که با آمد و رفت افراد آسیب نبیند و بتواند بخش شخصی را یاری کند تا در بالاترین سطح راجع به سیاست های اقتصادی نظر دهد.

معاون اقتصادی مدیر جمهور تصریح کرد: در قانون اصلاح محیط کسب و کار تاکید شده است است که نظر بخش شخصی باید در سیاست گذاری های اقتصادی لحاظ شود. در دولت نیز مجددا این مساله را مورد تاکید قرار دادیم و دبیرخانه دولت هم موظف شد در همه تصمیمات اقتصادی، نظر فعالان اقتصادی را از طریق دبیرخانه شورای گفتگو اخذ کند.

نهاوندیان در ادامه با بیان اینکه در حدود 4 سال گذشته از اقتصاد کشور خبر رشد و ثبات به دنیا مخابره شد، خاطرنشان کرد: روند اقتصادی چهار سال گذشته نشان داد که ظرفیت های بالقوه و سرمایه های انسانی، اجتماعی و طبیعی کشور در صورت یک هماهنگی در مدیریت، به سرعت می تواند بالفعل شود. امروز این در اختیار و در دست ماست که این دستاورد را حفظ کنیم یا با القای ناامیدی نسبت به آینده این دستاورد را از دست بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه حفظ یا از دست دادن این دستاورد فقط در دست خود ما است و نه هیچ کس دیگر، گفت: این فعالان اقتصادی هستند که می توانند خبر رشد و حرکتی را که در شاخص های اقتصادی، صنعتی، خدمات و تجارت دیده شد، استمرار بخشند یا آن را متوقف کنند.

معاون اقتصادی مدیر جمهور افزود: آیا باید به جای اینکه به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم، هنگامی که بهم می رسیم فقط از نواقص و نارسایی ها حرف بزنیم. البته نارسایی ها را باید گفت تا علاج شوند و به جلو حرکت کنیم، ولی هنگامی که می بینیم عده ای دنبال پمپاژ یاس در جامعه هستند، وظیفه فعالان اقتصادی جهت حراست از فضای مثبت اقتصادی ایجاد شده است در سالهای اخیر، بیش از هر کس دیگری است.

نهاوندیان اظهار داشت: قیمت تشکیل سرمایه ثابت کشور چندین سال منفی بود که این قیمت در سال 96 مثبت شد. این جهت اقتصاد دانان خیلی معنا دارد. در این شرایط که باردیگر یک بدخواه خارجی طمع کرده و دارد با ما تلخ صحبت می کند، باید اتفاقا عزم مان را جزم کنیم تا پیامی که از این اقتصاد بر می آید، همچنان خبر رشد و پیشرفت باشد.

وی تصریح کرد: عالی ترین جوابی که می شود به این بدخواه خارجی داد استمرار پیشرفت هست. مورد نیاز نیست با او دهان به دهان شویم. عالی ترین پاسخ این است که از اقتصاد ما این خبر صادر شود که علی رغم بدخواهی ها به رشد خودمان ادامه می دهیم. اهالی اقتصاد، اهل دعوا نیستند، ولی اهل مبارزه جهت پیشرفت هستند. با کسی دعوا نداریم. او می خواهد ما را محدود کند و ما باید رشدمان را تسریع کنیم. این عالی ترین جواب جهت بدخواهانی است که ما را ترساندن می کنند.

معاون اقتصادی مدیر جمهور خاطرنشان کرد: حتما به کمک خدا و با همت فعالان اقتصادی کشور، مسیر رشدی را که در اقتصاد کشور عزیزمان ایران شروع شده است هست، ادامه می دهیم و این عالی ترین جواب به تحریم تهدیدآمیز بدخواهان کشور است که با وجود حرف زدن از تحریم، رشد اقتصادی کشور و خصوصا رشد صادرات کشور ادامه دارد.

وظیفه همه ما مقاومت و استقامت و دادن انرژی مثبت به یکدیگر است

نهاوندیان تاکید کرد: وظیفه همه ما مقاومت و استقامت و دادن انرژی مثبت به یکدیگر هست. باید همدیگر را دعوت به پایداری در پیشرفت و نه پایداری در سکون کنیم. مقاومت مهم در این است که مسیر پیشرفت را ادامه داده و به هم انرژی مثبت دهیم و در عین حال به تعامل و برقراری روابط خود ادامه داده و نسبت به نقشه های بدخواهان بیدار و هوشیار باشیم.

در این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، تعداد زیادی از فعالان بخش شخصی به طرح نظرات، پیشنهادات و نظر های خود پرداختند و مسئولان دستگاه های مربوطه نیز به این پرسشها پاسخ داده و معاون اقتصادی مدیر جمهور بر مبنای این گفتگوها دستوراتی جهت برطرف پرسشها و اجرای پیشنهادات مطرح شده است صادر کرد.

همچنین مقرر شد نتیجه مصوبات این جلسه در نشستی که دو هفته دیگر در پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور جمع منتخبی از فعالان اقتصادی شخصی خوزستان و نمایندگان دستگاه های دولتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود، پیگیری و بررسی شود.

واژه های کلیدی: سیاست | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار